نخست وزیر انگلیس: مهم‌ترین مساله در خاورمیانه تنش‌زدایی است

نخست وزیر انگلیس بار دیگر نسبت به روند فزاینده تنش‌ها در غرب آسیا ابراز نگرانی و تصریح کرد که مهم‌ترین مساله در این منطقه تنش‌زدایی است.

به گزارش مشرق، کی‌یر استارمر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران در لندن افزود: «من نگرانم که منطقه در لبه پرتگاه است. باید هر کاری که از دستمان بر می‌آید برای کاهش تنش‌ها انجام دهیم»

او همچنین بار دیگر از اتباع انگلیسی ساکن لبنان خواست هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند. نخست وزیر انگلیس گفت: «به اتباع بریتانیایی در لبنان تاکید می‌کنم که اکنون زمان خروج است، این یک پیام واقعا مهم است.» استارمر با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی دولت این کشور برای انتقال انگلیسی‌های ساکن لبنان از طریق یک فروند هواپیمای چارتر، تصریح کرد: اکنون زمان خروج است.

بر اساس گزارش‌ها چهارشنبه گذشته ۱۵۰ تبعه انگلیس با نخستین هواپیمای چارتر، لبنان را ترک کردند. گفته می‌شود که یک فروند هواپیمای چارتر دیگر برای کمک به عملیات تخلیه هماهنگ شده است.

مقام‌های انگلیس از دو هفته پیش که تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بالا گرفته است، به اتباع این کشور توصیه کرده‌اند تا زمانی که فرودگاه‌های لبنان فعال است، این کشور را ترک کنند.

چندی پیش دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس گفت: اوضاع در لبنان ثبات ندارد و ممکن است به سرعت وخیم شود. وی با اشاره به تدارکات صورت گرفته برای انتقال اتباع انگلیسی از طریق هواپیمای چارتر، افزود: ما به برنامه‌ریزی برای مواجه با سناریوهای احتمالی در منطقه ادامه می‌دهیم اما شما نباید منتظر بمانید. اوضاع ممکن است به فاصله کوتاهی تشدید و شرایط بسیار خطرناک شود.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

کشورهای غربی تاکنون بدون محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، به دعوت از طرف‌های درگیر برای خویشتن‌داری و کاهش تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس